preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Vrijeme
 

 

ŠKOLSKA LIJEČNICA

TIM III: Oroslavje, Stjepana Radića 6
Gredičak Marica dr. med.,spec. školske medicine
Telefon: 049/264-047
Mobitel: 091/738 88 63
e-mail: skolskaoroslavje@zzjzkzz.hr

SAVJETODAVNE LINIJE

ZA DJECU
116 111

ZA ODRASLE
0800 0800

CROATIAN
MAKERS

 

Vijesti

U našoj školi obilježen Svjetski dan voda i Svjetski meteorološki dan

  U proteklom tjednu u našoj školi puno pažnje posvetili smo prirodi i temama o proljeću. Učenici dodatne nastave geografije uredili su panoe i na taj način sve podsjetili na važne datume a naši GLOBE-ovci održali su dvije radionice na temu vode i meteorologije.


  Prva radionica bila je održana na prvi dan proljeća, 21. ožujka 2022. Učenici osmih razreda uputili su se u naselje Slani Potok i stigli do Šokota. Na mjestu gdje se nalazio rudnik soli saznali smo zašto se taj predio zove Šokot a zatim su učenici koji pohađaju GLOBE program održali kratak sat kemije. Uzorkovali smo vodu iz potoka, proveli kratku analizu i zabilježili temperaturu vode, njenu pH vrijednost, količinu otopljenog kisika, tvrdoću vode te odredili ima li u vodi klora, nitrata i nitrita. Ponovili smo i istaknuli važnost praćenja određenih parametara za kvalitetu vode. Nakon analize zaključili smo da je voda koju smo uzorkovali u granicama „normale“ iako je jako „tvrda“.

Druga radionica održana je na Svjetski meteorološki dan, 23. ožujka 2022. Ovog puta naši vrijedni GLOBE-ovci bili su u društvu učenika 3.a razreda i njihove učiteljice Mirjane. Kroz dva školska sata predstavili smo im rad našeg programa i proveli ih kroz naše mjerne postaje.

Podučili smo ih o tlaku zraka, razgledali su barometar, saznali su zašto su nervozni kada je tlak nizak i tko su meteoropati. Zatim je uslijedio odlazak do naše meterorološke kućice i upoznavanje s radom termometra i higrometra te demonstracija rada s metrom za mjerenje visine snježnog pokrivača.

Nakon toga stigli smo do kišomjera koji nam baš i nije trebao posljednjih dana i zaključili  da bi bilo u redu da padne malo kiše i obraduje naše poljoprivrednike. Objasnili smo što su i kako nastaju oblaci, kako ih razvrstavamo, kako znati iz kojeg će pasti kiša ili čak tuča te zašto avioni za sobom ostavljaju neke čudne oblake.

Sljedeća mjerna postaja bio je potok Burnjak gdje smo pomoću instrumenata mjerili prozirnost i temperaturu vode te pokazali kako se pravilno uzima uzorak vode za kemijsku analizu. Radili smo i s ubodnim termometrom da bi izmjerili temperaturu tla na 5 i 10 cm te zaključili da još nije pravo vrijeme za sadnju svih povrtnica ili cvijeća jer je tlo još uvijek hladno.

Sa svojim pravilno uzetim uzorcima vode iz potoka vratili smo se u školu i analizirali vodu. Saznali smo da o temperaturi vode ovisi i količina otopljenog kisika, a o tome i ovisi koje vrste riba mogu živjeti u našem potoku. Izmjerili smo pH vrijednost, tvrdoću vode te količinu klora, nitrata i nitrita i zaključili da je voda čista i u granicama koje su propisane pravilnicima.

Učenici su u dva školska sata pokazali zavidno znanje i visoku motivaciju, bilo je pregršt pitanja i odličnih zaključaka a vidljiva je bila i njihova želja da saznaju još više o prirodnim pojavama. Obećali smo im da ćemo se uskoro opet vidjeti...



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Marina Mikulec Groš   datum: 28. 3. 2022.


Školski list

PROČITAJTE 
LIPIN PUČKOŠKOLAC

a starije brojeve potražite

OVDJE


Naš video kutak

Naše videozapise pogledajte 
OVDJE


Tražilica




preskoči na navigaciju